Астрономи розповіли про смерть Сонця

Опубликованно 13.05.2018 01:47

Астрономи розповіли про смерть Сонця

Вчені знають, що наше Сонце "помре" приблизно через 10 мільярдів років, але вони не були впевнені в тому, що знають подальшу історію еволюції залишків нашої зірки. Однак тепер дослідники змогли "зазирнути в майбутнє" нашого світила набагато далі, ніж раніше, і з'ясувати подальшу долю Сонця після закінчення його життєвого циклу в якості активної зірки.

Міжнародна команда астрономів під керівництвом професора Альберта Зейлстры (Albert Zijlstra) з Манчестерського університету, велика Британія, прогнозує, що Сонце перетвориться на масивне кільце з світяться газу і пилу, відоме як планетарна туманність.Планетарна туманність є широко поширеним етапом життєвого циклу зірок, на якому відбувається перехід з фази червоного гіганта в дегенерационную фазу білого карлика. Однак протягом багатьох років вчені не були впевнені, що Сонце в нашій Галактиці піде з цього еволюційного шляху – вважалося, що Сонце не володіє достатньою масою, щоб сформувати видиму планетарну туманність.

Для з'ясування "долі" залишків нашого світила після його загибелі команда Зейлстры розробила нову комп'ютерну модель, яка прогнозує життєвий цикл зірок. Ця модель показала, на відміну від попередніх моделей, що навіть зірки з відносно невеликими масами, такі як наше Сонце, здатні формувати планетарні туманності. Насправді, маса Сонця є практично «граничної» для формування видимої планетарної туманності, оскільки зірки з масами на кілька відсотків менше маси нашого світила вже виявляються нездатними формувати такі структури, з'ясували Зейлстра і його колеги.Дослідження опубліковане в журналі Nature Astronomy.