Відкрито найпотужніший джерело енергії на Землі

Опубликованно 08.11.2017 00:14

Відкрито найпотужніший джерело енергії на Землі

На думку дослідників Марека Карлайнера і Джонатана Роснера, новий джерело енергії бере свій початок від злиття субатомних частинок, відомих як кварки. Зазвичай ці частинки утворюються в результаті зіткнення атомів, які рухаються на дуже великих швидкостях - наприклад, так фізики отримували їх усередині Великого адронного коллайдера (БАК). Однак на цьому процес не зупиняється: диссоційовані кварки також схильні стикатися один з одним і вступати у взаємодію з іншими частинками - баріонів.

Саме на злитті кварків і баріонів вчені зосередили свою увагу. Вони виявили, що воно здатне виробляти енергію навіть більшу, ніж при злитті атомів водню. Як виявилося, конденсовані кварки приймають конфігурацію, названу doubly-charmed baryon (букв. "двічі зачарованими баріонів"). На процес конденсації йде 130 Мев енергії, але по завершенні вивільняється на 12 Мев більше - чиста вигода. Більш того, удосконаливши процес і замінивши звичайні кварки більш "важкими" різновидами, фізикам вдалося отримати приблизно 138 Мев чистої енергії - це приблизно в 8 разів більше, ніж корисний вихід від водневого синтезу.

Спочатку вчені були так здивовані результатами, що навіть не наважувалися опублікувати результати своєї роботи. Вони побоювалися того, що, як у випадку з водневим синтезом, експерименти можуть бути вкрай небезпечними. Однак пізніше з'ясувалося, що кварки існують лише близько однієї пикосекунды — цього часу не вистачить, щоб запустити ланцюгову реакцію, оскільки кварки дуже швидко розпадаються на інші, більш легкі частинки.

Втім, саме це властивість також робить "кварковый синтез" більше теоретичної методикою, яку ще належить випробувати на практиці. Автори дослідження вже пропонують деякі експериментальні установки, з допомогою яких можна буде провести ряд екзотермічних реакцій, проте в даний час короткий час життя частинок не дозволяє застосовувати їх для практичних потреб. Тим не менш, це всього лише питання часу: теорія доведено експериментальним шляхом, і тепер вченим залишається лише підготувати технологічну базу для того, щоб екологічно чистий і неймовірно потужний джерело енергії послужила на благо людства.

Що таке кварки: