На комету Чурюмова-Герасименко знайшли елементи для створення планет

Опубликованно 27.10.2017 16:26

На комету Чурюмова-Герасименко знайшли елементи для створення планет

“Відсутня ланка“ в нашому розумінні формування планет було виявлено першим в історії науки космічним апаратом, що знаходилися на орбіті навколо комети і высадившим роботизований зонд на її поверхню, кажуть німецькі вчені.

Група дослідників під керівництвом Юргена Блюма з Брауншвейгського технічного університету, Німеччина, проаналізувала дані, зібрані за допомогою історичної місії Rosetta, щоб зрозуміти, як відбувалося формування комети 67P/Чурюмова-Герасименко 4,5 мільярда років тому.

Досягнення розуміння еволюції нашої Сонячної системи і її планет було однією з головних цілей місії Rosetta. Юрген Блюм і його міжнародна команда виявили, що результати вимірювань, зроблених за допомогою наукових інструментів місії Rosetta, можуть бути пояснені на основі лише одного з безлічі пропонованих моделей. Комети 67P складається з невеликих каменів, розміри яких становлять від декількох міліметрів до декількох сантиметрів.

“Наші результати показують, що для комети 67P підходить лише одна єдина модель формування великих твердих тіл у молодих планетних системах. Згідно цієї моделі невеликі камені, сформовані з пилу, збираються в результаті гравітаційної нестабільності сонячної туманності в настільки щільні скупчення, що в кінцевому рахунку ці скупчення колапсують під дією власної гравітації“, - пояснює професор Блюм.

Цей процес є тим самим “відсутньою ланкою“ між добре вивченим процесом формування невеликих каменів з пилу і гравітаційної аккрецией планетезималей в планети. Це ланка теорії формування планет вчені шукали багато років, пояснює Блюм.

Робота опублікована в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Дивіться також відео посадки модуля на комету Чурюмова-Герасименко: