Астрономи зняли народження наднової зірки

Опубликованно 18.09.2018 14:56

Астрономи зняли народження наднової зірки

Вибухи зірок, також відомі як наднові, є настільки яскравими, що вони можуть перевершити по яскравості всю батьківську галактику цілком. Наднові затухають протягом декількох місяців або років, а іноді газові потоки, що формуються при вибуху, врізаються в навколишні наднову хмари газу, багатого воднем, і яскравість джерела знову зростає – однак питання полягає в тому, чи можуть такі джерела підтримувати свою світність на високому рівні без додаткового зовнішнього джерела енергії?

Саме такий випадок спостерігав асистент-професор фізики і астрономії Університету Пердью, США, Ден Милисавлевич (Dan Milisavljevic), глянувши на залишки наднової SN 2012au через 6 років після вибуху.

"Ми жодного разу не бачили, щоб через стільки років після вибуху цього типу залишки наднової залишалися видимими, якщо не має місце взаємодія з водневими оболонками, скинутими зіркою перед вибухом, - сказав він. – Проте зібраних спостережних даних ми не бачимо характерного максимуму у розподілі світла по спектру, відповідного водню – тобто, джерелом енергії є щось інше".

При вибухах великих зірок їх надра колапсують, і замість атомів в складі речовини залишаються тільки нейтрони. Якщо утворилася нейтронна зірка має магнітне поле і обертається дуже швидко, то вона може сформувати так звану "туманність пульсарного вітру".

Саме такий випадок мав місце для залишків наднової SN 2012au, вважає Милисавлевич.

Дослідження опубліковане в журналі Astrophysical Journal Letters.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що 10-річна дівчинка відкрила невідому наднову зірку.