Астрономи знайшли бракуючу частину Всесвіту

Опубликованно 22.06.2018 01:54

Астрономи знайшли бракуючу частину Всесвіту

Американські астрофізики з Колорадського університету в Боулдері знайшли бракуючу кількість баріонної матерії у Всесвіті. Вона знаходиться в так званій тепло-гарячої міжгалактичному середовищі (Warm-Hot Intergalactic Medium, WHIM). Стаття вчених опублікована в журналі Nature.

Із звичайної (або баріонної) матерії складаються всі відомі об'єкти, включаючи білі карлики та нейтронні зірки. Однак у рамках стандартної космологічної моделі вчені передбачили, що у Всесвіті повинно спостерігатися приблизно в півтора рази більше баріонної речовини, ніж виявлено досі.

У новій роботі астрофізики з'ясували, що відсутня частина насправді представлена нитками кисню, температура яких досягає одного мільйона градусів Цельсія. Ці структури розташовуються в міжгалактичному просторі, де знаходиться до 60 відсотків звичайної матерії Всесвіту, представленої розсіяними хмарами газу.

Вчені вивчили властивості WHIM, спостерігаючи за квазаром 1ES 1553 з допомогою Hubble Space Telescope і космічного рентгенівського телескопа XMM-Newton. 1ES 1553 являє собою надмасивну чорну діру, що знаходиться в центрі галактики і отбрасывающую великі обсяги газу. Астрофізики виявили сліди щільного газу высокоионизированных атомів кисню, які знаходяться між квазаром і Сонячною системою. В перерахунку на обсяг видимого Всесвіту цей газ склав 30 відсотків баріонної матерії.

Дослідники планують підтвердити ці результати, спостерігаючи за іншими квазарами.