Життя на Марсі? На Червоній планеті знайшли органічні сполуки

Опубликованно 11.06.2018 06:55

Життя на Марсі? На Червоній планеті знайшли органічні сполуки

Марсохід NASA Curiosity пробурив стародавні камені на поверхні Червоної планети і виявив у них органічні сполуки. Про це повідомляє Інститут Карнегі, співробітники якого брали участь в дослідженні.

Зразки порід брали з центральної насипу кратера Гейла. Ровер нагрівав камені до високих температур (від 500 до 800 градусів Цельсія), щоб органічні елементи виділилися у вигляді газу. Серед них учені виявили толуол, тиофен, бензол і невеликі вуглецеві ланцюги, такі як пропан і бутен.

Вік порід оцінюється в три з половиною мільярди років. Вчені з'ясували це по кількості кратерів. Оскільки сліди метеоритних ударів накопичуються з часом, то чим більше кратерів в регіоні, тим він старше. Безпосередньо визначити вік порід не вийде, але вони безумовно не молодше самих каменів.

Аналіз марсохода показує, що мільярди років тому озеро всередині кратера містило всі необхідні для життя компоненти, включаючи хімічні блоки, енергетичні ресурси і рідку воду. Аргіліт поступово сформувався з мулу, який накопичується на дні озера.

За словами Майкла Майєра (Michael Meyer), члена команди дослідників Марса, знайдені сполуки не можуть служити однозначним підтвердженням життя на планеті. Керівник роботи Джен Эйгенброд (Jen Eigenbrode) прокоментувала відкриття:

"Марсіанська поверхня піддається космічному випромінюванню і різних хімічних сполук, які руйнують органічні речовини, тому знайти їх на глибині п'яти сантиметрів — добрий знак для майбутніх місій".

Більш детальним вивченням органічних молекул займуться ровер NASA Марс-2020 і мініатюрна хімічна лабораторія на марсохід ExoMars. Обидві програми почнуть роботу в 2020-м.