Виявлені сотні планет можливо жилими супутниками

Опубликованно 01.06.2018 14:48

Виявлені сотні планет можливо жилими супутниками

У роботі, яка скоро з'явиться в Astrophysical Journal, вчені з Каліфорнійського університету в Ріверсайді і Університету Південного Квінсленда виявили ще понад сотні гігантських планет, поряд з якими можуть бути супутники, можливо, з життям. Ця робота направить телескопи майбутнього, які займуться дослідженням далеких світів і пошуком биосигнатур життя. З тих пір, як в 2009 році був запущений телескоп NASA Кеплер, вчені знайшли тисячі планет за межами нашої Сонячної системи і назвали їх екзопланетами. Основна мета місії Кеплера - знаходити планети, які знаходяться в потенційно населеної зоні зірки, щоб не було ні жарко, ні холодно і вода могла існувати в рідкому вигляді. А де вода, там може бути й життя.

Тверді планети земного типу - основні кандидати в пошуку планет з життям, тому що деякі з них можуть бути геологічно і атмосферно схожі на Землю. Ще одне місце для пошуку — газові гіганти, які були виявлені в ході місії «Кеплера» у великій кількості. Хоча на самих газових гігантів життя навряд чи буде почувати себе добре, якщо взяти для прикладу Юпітер, поруч з таким гігантом може бути багато твердих супутників, экзолун, що підтримують життя.

"В даний час відомо 175 лун на орбітах восьми планет в нашій Сонячній системі. Хоча більшість з них належать Сатурну і Юпітера, які знаходяться за межами жилої зони Сонця, в інших сонячних системах все може бути інакше", - говорить Стівен Кейн, доцент планетарної астрофізики Каліфорнійського університету. "Включення твердих экзолун в наш пошук життя в космосі здорово розширить список місць интереса2.

Вчені знайшли 121 гігантську планету, які обертаються в межах жилої зони своїх зірок. Ці газоподібні планети з радіусом в три рази більше земного не так поширені, як планети земного типу, але повинні підтримувати по кілька великих лун.

Є думка, що ці экзолуны можуть забезпечити життя приємними умовами, можливо, навіть кращими, ніж на Землі. Тому що вони отримують енергію не тільки від своєї зірки, але і від випромінювання планети. Досі не було підтверджено існування жодної экзолуны.

"Тепер, коли ми створили базу даних відомих гігантських планет у зоні життя своїх зірок, спостереження за кращими кандидатами на підтримку экзолун допоможуть поліпшити очікувані властивості экзолун. Наші майбутні дослідження допоможуть проінформувати творців майбутніх телескопів про те, як було б краще шукати, виявляти і вивчати ці экзолуны, їх властивості та ознаки життя", - говорить головний автор роботи Майкл Хілл.