Синя комета здивувала астрономів складом

Опубликованно 31.05.2018 15:48

Синя комета здивувала астрономів складом

Комета C/2016 R2 (Pan-STARRS) багата монооксидом вуглецю і збіднена ціаністим воднем, повідомляється в новому дослідженні, проведеному вченими з Університету Південної Флориди, США.

Відкрита 7 вересня 2016 р., комета C/2016 R2 (Pan-STARRS) відноситься до хмари Оорта і обертається навколо Сонця на відстані приблизно 740 астрономічних одиниць (1 а.е. дорівнює відстані від Землі до Сонця) з орбітальним періодом приблизно 20000 років по дуже витягнутій орбіті. Відомо, що ця комета має кому глибоко синього кольору і іонний хвіст зі складною структурою.Нещодавно Кацпер Вьержчос (Kacper Wierzchos) і Марія Вомак (Maria Womack) провели спостереження комети C/2016 R2 за допомогою 10-метрового Субміліметрового телескопа, розташованого в Арізонській обсерваторії, США. В рамках цієї спостережної кампанії було проаналізовано зміст монооксиду вуглецю і ціаністого водню в речовині комет.

Згідно з цими спостереженнями, дослідники вперше виявили випромінювання, відповідне нейтральним молекулам монооксиду вуглецю. Це випромінювання виявилося досить інтенсивним, і дослідники прийшли до висновку, що комета багата монооксидом вуглецю. Однак спостерігається у рамках дослідження зміст ціаністого водню в речовині комет виявилося нетипової низьким. Згідно авторам, це говорить про те, що склад речовини комети C/2016 R2 є нетиповим для комет. Додатковим підтвердженням цього припущення стало те, що автори виявили також у складі речовини комети нетипової високий зміст молекулярного азоту. Для більш глибокого розуміння причин формування такої незвичайної комети, дослідники пропонують провести додаткові дослідження.Робота з'явилася на сервері наукових препринтів arxiv.org.