У туманності Мурашки виявили незвичайне лазерне випромінювання

Опубликованно 21.05.2018 20:42

У туманності Мурашки виявили незвичайне лазерне випромінювання

Таке вкрай рідкісне явище пов'язане із загибеллю зірки і було відкрито в ході спостережень, проведених за допомогою космічної обсерваторії " Гершель (Гершель) Європейського космічного агентства.

Коли зірки невеликої або середньої маси, такі як наше Сонце, підходять до кінця життєвого циклу, вони перетворюються на щільні залишки зірок, що називаються білими карликами. У процесі цього перетворення вони скидають свої зовнішні оболонки з газу і пилу в космос, формуючи навколо себе хитромудрі структури, звані планетарними туманностями.Туманність являє собою міжзоряний хмара з пилу, водню, гелію та інших іонізованних газів. Туманність Мураха отримала своє ім'я у зв'язку з тим, що складається з двох чітко виражених часток, що нагадують голову і тіло мурашки.

У новому дослідженні група астрономів на чолі з доктором Ізабель Алеман (Isabel Aleman) спостерігала з боку цієї туманності рідкісний тип випромінювання - лазерне випромінювання, що викликається рекомбінацією водню. Випромінювання цього типу формується тільки в особливих фізичних умовах, коли поблизу зірки знаходиться дуже щільний газ, щільність якого приблизно в десять тисяч разів перевищує щільність газу, характерного для планетарних туманностей в цілому і для часток туманності Мураха зокрема. Виявлення цього випромінювання з боку туманності Мураха дозволило астрономам зробити висновок, що у зірки, сформувала туманність, є не спостерігається досі компаньйон, який "підштовхує" матеріал в бік залишків зірки, формуючи навколо неї щільний газовий диск, який є джерелом лазерного випромінювання.Робота опублікована в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.