Ліки від алкоголізму знайшли в стовбурових клітинах

Опубликованно 27.03.2018 09:02

Ліки від алкоголізму знайшли в стовбурових клітинах

Вчені з Чилійського університету в місті Сантьяго зробили несподіване для себе відкриття. Вони з'ясували, що одинична доза людських мезенхімальних стовбурових клітин (MSC), що вводиться лабораторним щурам, залежним від алкоголю, практично повністю придушила в них алкоголізм. Тепер дослідники всерйоз зацікавлені в розробці препарату, здатного надати подібний ефект і на людей, залежних від міцних спиртних напоїв. Дуже може бути, що в майбутньому в будь-якій аптеці можна буде придбати препарат, що рятує людей від згубної залежності.

Недавні дослідження довели, що хронічне вживання наркотичних речовин, включаючи алкоголь, кокаїн і опіати, тісно пов'язане із запаленням нервової тканини. В ході лабораторних експериментів гризунам з виробленої залежністю від спиртовмісних напоїв робили ін'єкції мезенхімальних стовбурових клітин. У результаті вже через 48 годин після першої ін'єкції тварини на 90% скоротили добровільне споживання алкоголю. В організмах лабораторних щурів також відчутно знизилася індуковане алкоголем нейровоспаление. Цей ефект тривав від 3 до 5 тижнів, що є дуже непоганим результатом.

При підготовці експерименту вчені зіткнулися з серйозною проблемою. Враховуючи, що MSC являють собою досить великі молекули, для підвищення їх ефективності довелося б робити ін'єкції прямо в мозок. Стовбурові клітини, введені внутрішньовенно, просто не досягли б пункту призначення через кровотік. Дослідникам довелося піти на деякі хитрощі, завдяки яким розмір MSC вдалося зменшити на 75% і надати клітинам більш сферичну форму. Це дозволило стволовим клітинам досягати мозку навіть при внутрішньовенному введенні.

Робота чилійських вчених, поза всяких сумнівів, є дуже важливим внеском у справу боротьби з хронічною залежністю від наркотичних речовин. Ознайомитися з дослідженнями можна в журналі Scientific Reports.