Астрономи досліджували мертву галактику поруч з Чумацьким шляхом

Опубликованно 23.03.2018 04:00

Астрономи досліджували мертву галактику поруч з Чумацьким шляхом

Астрономи іспанського Університету Ла-Лагуна провели дослідження реліктової галактики NGC 1277, в якій припинився процес утворення нових зірок. Дослідники повідомляють, що дана система практично не змінилася за останні 10 мільярдів років. Про подробиці спостережень вчені повідомили у прес-релізі, опублікованому сайтом EurekAlert.

Спочатку галактика була відкрита ще 1875 році британським астрономом Лоренсом Парсонсом. Але з тих пір про неї мало що відомо. Вивчити галактику NGС 1277, розташовану в 220 мільйонів світлових років від Землі, вченим допоміг космічний телескоп Хаббл. Астрономи з'ясували, що галактика складається з старих червоних зірок, число яких в два рази перевищує кількість зірок Чумацького Шляху. У той же час NGС 1277 майже в два рази менше, ніж наша галактика. Як правило, такі реліктові галактики видалені на мільярди світлових років від Сонячної системи.

Дослідники вважають, що в якийсь момент реліктова система просто перестала збирати речовина з міжгалактичної середовища, необхідне для її перетворення в звичайну спіральну галактику, і в результаті так і залишилася в перехідному ланці линзовидных галактик.

Навколо NGС 1277 знаходиться безліч кульових скупчень, які складаються з червоних зірок. На думку дослідників, саме вони вплинули на первісну форму галактики. Зазвичай на більш пізніх етапах еволюції повинні з'являтися сині кульові скупчення, що говорить про те, що система починає поглинати інші галактики або стикатися з ними. У результаті припливу міжзоряної речовини запускаються нові процеси зореутворення. Однак у NGС 1277 блакитні зірки майже повністю відсутні.

Реліктова галактика знаходиться недалеко від скупчення Персея, що складається з більш ніж тисячі галактик. NGС 1277 переміщається зі швидкістю близько трьох мільйонів кілометрів на годину, що дуже швидко, тому вона просто не встигає притягувати речовина з інших зоряних систем.

Також відомо, що поблизу центру галактики знаходиться одна з найбільш масивних чорних дір у Всесвіті. Вчені з'ясували, що знаходиться в цій області міжзоряний газ занадто гарячий для конденсації і утворення нових зірок.