Всі дискові галактики виявилися точними, як годинник

Опубликованно 20.03.2018 04:37

Всі дискові галактики виявилися точними, як годинник

Астрофізики з Міжнародного центру радіоастрономічних досліджень (ICRAR), а також Університету Західної Австралії дійшли цікавих висновків в рамках останніх досліджень: незалежно від розміру і маси, всі дискові галактики у Всесвіті об'єднує одна спільна деталь – всі вони роблять один повний оборот навколо своєї осі приблизно за 1 мільярд років.

У число дискових галактик входять лінзовідние і спіральні, як наш Чумацький Шлях або Галактика Андромеди неподалік. І в цьому сенсі дискові галактики можна порівняти з космічними годинами, відзначають учені в статті, опублікованій в журналі The Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

"Звичайно, мова не йде про рівень точності швейцарських годинників, але всіх їх об'єднує одне: незалежно від того, яку галактику ми беремо, – дуже велику або крихітну — перебуваючи на краю цієї галактики, ви зробите один оборот навколо її осі приблизно один мільярд років", - пояснює керівник дослідження Герхардт Мейрер з Університету Західної Австралії.

До такого висновку дослідники прийшли після вимірювання радіальної швидкості руху нейтрального водню 130 галактик, що відрізняються за розмірами, в деяких випадках в 30 разів. Астрофізики відзначають, що однакова швидкість обігу характерна для щільних і великих галактичних об'єктів, а також для скупчень аналогічного розміру, але значно меншої щільності.

Астрономи також відзначають, що за допомогою простих математичних перетворень можна показати, що всі галактики однакового розміру мають приблизно однакову середню внутрішню щільність.

"Виявлення такої закономірності в галактиках допомагає краще зрозуміти механіку їх обертання — ви не знайдете швидко обертається щільну галактику, в той час як інша галактика такого ж розміру, але меншої щільності обертається повільніше", - говорить професор Мейрер.

Крім того, вчені звертають увагу на один цікавий факт, який вони виявили в рамках спостережень. На зовнішній межі галактичного диску знаходяться не тільки щільні скупчення молодих зірок і міжзоряного газу, але і велика кількість набагато більш старих зірок, змішаних з молодими і міжзоряним газом. У галактичного диска досить чітка межа. Це знання допоможе астрономам більш точно визначати межі галактик, що, у свою чергу, збереже ресурси при спостереженнях граничних областей галактик.

Дослідники роблять застереження, що для підтвердження універсальності їх відкриття стосовно швидкості галактик необхідно провести вимірювання за більш широким набором дискових галактик, щоб повністю виключити будь-яку упередженість.