Послання від інопланетян може бути небезпечним - астрономи

Опубликованно 15.02.2018 06:18

Послання від інопланетян може бути небезпечним - астрономи

Астрономи з Німеччини і США заявили, що інопланетні послання у разі, якщо вони будуть отримані, необхідно знищувати без розшифровки. Вчені вважають, що людство не здатне виявити небезпечні комп'ютерні віруси, які можуть бути сховані в даних і представляти загрозу для людства. Препринт дослідження опублікований в репозиторії arxiv.org.

Вважається, що послання від позаземних цивілізацій (ETI) може бути отримано у вигляді сигналів, які будуть спіймані радиотелескопами, або світ артефактів. Вчені вважають, що повідомлення, надіслане «братами по розуму», з досить великою часткою ймовірності буде шкідливим. Людству слід відмовитися від читання послання, оскільки не можна бути впевненим, що відправник не є злий, войовничої цивілізацією.

Дослідники вважають, що можливі кілька типів небезпечних повідомлень. Така інформація, як "завтра ми перетворимо ваше Сонце в наднову", викличе паніку незалежно від того, правда це чи ні. В іншому випадку, це може бути текст великого обсягу, який надасть деморалізуючий вплив на культуру. Приклад експерти наводять гіпотезу, згідно з якою падіння Римської імперії сприяла Біблія.

У статті розглядається найбільш ймовірний тип гіпотетичного повідомлення, який є аналогом послання Cosmic Call, зробленого радіотелескопом РТ-70 під Євпаторією. Він являє собою ряд двійкових символів, які розшифровуються у вигляді малюнка. Якщо повідомлення роздрукувати на папері для подальшого аналізу, то шкода представляє тільки сам сенс повідомлення. Однак при використанні комп'ютера повідомлення, яке занадто складно для розшифровки вручну, може бути небезпечним кодом, що вимагає ізоляції цифрового пристрою.Вчені вважають, що для розшифровки повідомлення неможливо дотримати всі умови безпеки. Вони пропонують сценарій, згідно з яким людством було отримано дружнє повідомлення, що включає "галактичну бібліотеку у вигляді штучного інтелекту". Навіть якщо експеримент буде проведено на Місяці з допомогою ізольованого комп'ютера, а у разі загрози активуються ядерні заряди, робот, ймовірно, почне маніпулювати людьми, обіцяючи їм винагороди для своєї втечі. Крім того, "бібліотека" може навчити людей створювати складні технології, не попереджаючи їх про побічні ефекти.