Фізики назвали будова Землі неможливим

Опубликованно 13.02.2018 19:00

Фізики назвали будова Землі неможливим

Група американських дослідників, які представляють Університету Кейс Вестерн Резерв, прийшли до висновку, що склад внутрішнього ядра Землі досить "парадоксальний". На думку вчених, при будь-якому сценарії розвитку нашої планети цей склад майже напевно повинен був би виявитися іншим.

Вважається, що ядро Землі складається більш ніж з одного шару, причому внутрішня її частина складається з твердого металу, а зовнішній — з розплавленого заліза і більш легких елементів. Передбачається, що така структура ядра повинна була сформуватися в перші миті існування планети 4,2 мільярда років тому. Тим не менш, складена фахівцями комп'ютерна модель формування Землі показала, що чисто теоретично подібного статися не повинно, і ядро повинно було або повністю стати твердим, або, навпаки, залишитися повністю рідким. Як пояснюють вчені, якщо спочатку ядро було однорідним, то у нього не могло з'явитися твердої внутрішньої частини. У той же час, на даний момент у вчених немає і відповіді на питання, що дозволило ядра планети виявитися неоднорідним відразу ж.

Фахівці не ставлять під сумнів той факт, що ядро Землі "багатошарово", в тому числі, тому, що цим пояснюються характеристики магнітного поля нашої планети. Тим не менш, вчені припускають, що людство значно гірше уявляє собі початковий етап формування планети, ніж могло здатися раніше. В якості одного з можливих сценаріїв фахівці називають формування шматка металу розміром з місто, спрямувалася до центру ядра, однак у цьому випадку залишається незрозумілим, як він сформувався і чому не розчинився незабаром після цього. Вчені припускають, що тепер геологам слід зайнятися пошуком відповідей на виниклі питання.

Дослідження було опубліковане в журналі Earth and Planetary Science Letters.