В Єгипті знайшли раніше невідомий вид динозаврів

Опубликованно 31.01.2018 19:32

В Єгипті знайшли раніше невідомий вид динозаврів

Палеонтологи виявили в оазисі Дахла, що знаходиться в Лівійській пустелі, останки динозавра, який належав до раніше невідомого виду. Він отримав назву Mansourasaurus shahinae: це був величезний, розміром з автобус, зауропод, що жив приблизно 80 млн років тому. Цей динозавр допоміг фахівцям дещо прояснити, якою була геологічна та еволюційна ситуація в пізню крейдяну епоху. Про дослідження коротко повідомляє портал New Atlas.

Рід Mansourasaurus відноситься до титанозаврам — групі ящеротазовых динозаврів инфаотряда зауроподов. Ця група включає в себе найбільших тварин, коли-небудь жили на Землі, зокрема найбільшого динозавра - Patagotitan mayorum, виявленого влітку минулого року. Представники M. Shahinae не були настільки величезними: у довжину вони сягали 8-10 метрів, а важили приблизно сім тонн.

Останки нового динозавра були знайдені групою єгипетських і американських палеонтологів під керівництвом доктора Хешама Саллама з університету Мансура. Фахівці виявили частини скелета стародавньої тварини, в тому числі фрагменти черепа, нижньої щелепи, шийного і заднього хребців, ребер, плечових кісток, передніх кінцівок.

При цьому, як наголошується, відкриття дозволяє вченим краще зрозуміти, як виглядала Африка в епоху пізнього крейди. Останків, які датуються цим періодом (приблизно між 100 і 66 млн років тому), виявлено не так багато — тому фахівці не можуть точно визначити, які населяли динозаври регіон в той період.

В ту епоху Земля зазнавала багато істотних змін. Ще раніше всі нам відомі континенти представляли собою єдиний гігантський континент - панею, який; при цьому в крейдяний період Пангея почала розпадатися на декілька частин. Невідомо, чи була Північна Африка, як і раніше з'єднана з Європою, проте, проаналізувавши кістки M. Shahinae, фахівці визначили, що цей вид був «ближче» до європейських і азіатських динозаврам, ніж до африканським і південноамериканським. Таким чином, як зазначають дослідники, одні з останніх динозаврів, які жили в Африці, не були повністю ізольовані, як вважалося раніше; в ту епоху як і раніше зберігалися контакти з Європою.