У Чумацькому шляху знайшли екстремально масивну планету

Опубликованно 07.11.2017 13:46

У Чумацькому шляху знайшли екстремально масивну планету

Астрономи на чолі з Юному-Хюном Рю з Корейського інституту астрономії і наук про космос, Південна Корея, виявили екстремально масивну внесолнечную планету, обращающуюся навколо зірки, розташованої в балдже галактики Чумацький шлях. Ця відкрита планета, що отримала позначення OGLE-2016-BLG-1190Lb, стала для обсерваторії Spitzer першої екзопланетою, відкритої за допомогою методу гравітаційного мікролінзування в балдже нашої Галактики.

Планету вдалося виявити в результаті спостережень події мікролінзування за допомогою космічного телескопа НАСА Spitzer. Мікролінзування є дуже ефективним методом для виявлення екзопланет у внутрішньому диску і балдже Галактики, де пошук планет за допомогою інших методів утруднений.

При гравітаційному микролинзировании світло, що йде від далекої зірки, проходить поруч з іншою зіркою, що лежить на передньому плані, і під дією гравітації цієї зірки змінює напрям свого руху, збираючись в більш щільний пучок, так само як це відбувається у звичайній збирає оптичної лінзи. В результаті зображення далекої зірки виглядає для спостерігача з Землі збільшеним. Метод гравітаційного мікролінзування дозволяє виявити планети, навіть якщо розташування батьківської зірки точно не відомо.

Джерело OGLE-2016-BLG-1190 був відкритий як подія гравітаційного мікролінзування в липні 2016 р. за допомогою огляду неба Optical Gravitational Lensing Experiment (OGLE). Спостереження цієї події за допомогою обсерваторії Spitzer проводилися через кілька днів після його відкриття.

Ці спостереження виявили присутність екстремально масивної планети масою приблизно 13,4 маси Юпітера, яка отримала назву OGLE-2016-BLG-1190Lb. Її маса настільки велика, що планета знаходиться на межі запалювання дейтерію – умовної межі, що розділяє класи масивних планет і коричневих карликів. Дослідники тому не виключають, що ця знову виявлена планета може опинитися коричневим карликом.

Планета OGLE-2016-BLG-1190Lb звертається навколо батьківської зірки – карлика спектрального класу G масою 0,89 маси Сонця з періодом три роки на відстані приблизно 2 астрономічної одиниці (1 а.е. дорівнює відстані від Землі до Сонця). Система знаходиться на відстані приблизно 22000 світлових років від Землі.

Дослідження з'явилося на сервері попередніх наукових публікацій arxiv.org.