У М'янмі знайшли два десятка нових видів геконів

Опубликованно 13.10.2017 01:04

У М'янмі знайшли два десятка нових видів геконів

Відкриття нових видів у наш час – не рідкість. Але зазвичай у вчених виходить виявити не більше декількох видів, і частіше їх представники належать до безхребетним тваринам. В цей раз вийшло інакше – вчені відкрили в М'янмі 19 видів геконів, які мешкають на зовсім невеликій території поруч один з одним. Новина про це опублікована на сайті New Scientist.

У ході першої експедиції, в 2016 році, дослідники виявили в М'янмі 15 видів геконів, а крім них ще раніше невідомих змій і жаб. В наступної експедиції до вже відкритих видам вони додали ще чотири. Більшість зі знайдених тварин належать до роду кривопалых геконів Cyrtodactylus. Але є серед них і карликові гекони Lygodactylus, які зазвичай мешкають на великих висотах. До цього відкриття було відомо всього близько 1500 видів геконів, а тепер до них додалися ще 19 нових. Особливо вчених здивувало те, що всі виявлені тварини живуть на невеликій території, розміром 90 на 50 кілометрів.

Дослідники припускають, що таке тісне співіснування різних видів виявилося можливим із-за незвичайного ландшафту місцевості. Це плоска низовина, на якій розташовані вапнякові масиви, що піднімаються на висоту до 400 метрів. У минулому вони сильно піддалися ерозії і тепер у них можна знайти печери.

Знайдені тварини живуть і безпосередньо на масивах, і в низинах між ними. Вчені відзначили, що у геконів, що мешкають на висоті, вузьке тіло, а ноги і пальці довші, ніж у тих, які населяють долини. Дослідники вважають, що таке географічне розмаїття, коли присутні і долини, і височини, на кожній з яких, немов на острові, самостійно еволюціонує певний вид, як раз і посприяло видової розмаїтості геконів. Опис видів з'явиться найближчим часом у двох наукових публікаціях у журналах " Journal of Natural History і Zoologіcal Journal of the Linnean Society.

Відкриття нових видів не тільки збільшують наші знання про біологічне різноманіття планети, але і дозволяють зазирнути глибше геологічну історію. Так, нещодавнє відкриття іншого виду гекона дозволило уточнити вік австралійських пустель.