Астрономи: Золотий вік Всесвіту закінчився

Опубликованно 17.12.2018 01:24

Астрономи: Золотий вік Всесвіту закінчився

Світ коли-небудь існували зірок і галактик заповнює Всесвіт слабким, але помітним внегалактическим фоновим випромінюванням. Перші світила засвітилися у ній вже через кілька сотень мільйонів років після Великого вибуху, і за тривалий час їх випромінювання змістилося до довгохвильовій області спектра, включаючи радіохвильові, ультрафіолетові, видимі та інфрачервоні фотони, хоча воно містить і частинки екстремально високих енергій. Фонове випромінювання може взаємодіяти з більш недавнім і близьким. Так, деякі його фотони інтерферують з гамма-променями потужних джерел, знижуючи їх яскравість.

Астрономи використовували це явище для оцінки потоку вихідного фонового позагалактичного випромінювання. За допомогою космічного телескопа Fermiбыло проведено спостереження за 740 гамма-джерелами, відстані до яких охоплюють понад 90 відсотків часу, що пройшов з Великого вибуху. Ступінь їх "помутніння" фоновим випромінюванням дозволила оцінити його інтенсивність і активність сяйва молодих зірок у різні періоди життя Всесвіту. Результати роботи вчені з колаборації Fermi-LAT представили в статті, опублікованій в журналі Science.

Дослідження показало, що пік зоряної активності наша Всесвіт пройшла ще близько 10 мільярдів років тому. Максимально інтенсивне звездообразование йшло, коли їй було близько чотирьох мільярдів років, з тих пір інтенсивність цих процесів безперервно знижується. Автори відзначають, що їх результати співпадають з даними попередніх робіт, в яких історія зореутворення в нашому космосі оцінювалася за світла далеких галактик. Однак новий метод, на їх думку, надійніше: він не настільки залежить від повноти спостережень всієї маси джерел того або іншого періоду.

Нагадаємо, раніше фізики розповіли, як помре наш Всесвіт.