Фастфуд вплинув на еволюцію птахів

Опубликованно 14.12.2018 02:18

Фастфуд вплинув на еволюцію птахів

Науковий співробітник Університету штату Массачусетс (США) Луїс де Леон (Luis De Le?n) стверджує, що харчування птахів неякісної людською їжею впливає на природний відбір, що сприяє формуванню нових видів у дикій природі. Отримані дані, опубліковані в журналі Evolutionary Applications, стверджують, що на перший погляд нешкідлива підгодівля птахів може змінити хід еволюції знаменитих дарвінівських зябликів на Галапагосах.

Галапагоських в'юрків, або зяблики (Darwin's finches), славляться тим, що надихнули Чарльза Дарвіна на його роботи за еволюції. Їх загальний предок прибув на Галапагос близько двох мільйонів років тому, і з тих пір зяблики Дарвіна перетворилися більш ніж десяток визнаних видів, що розрізняються за розміром тіла, формою дзьоба і поведінки.

Де Леон і його колеги знайшли в ізольованих природних умовах на острові Санта-Крус два види вьюрковых з різним розміром дзьоба. Коли вони провели ті ж вимірювання в сусідньому, населеному людьми районі, відмінності між розмірами дзьоба у видів відсутні. Зіставивши ці результати з даними, зібраними іншими дослідниками в 1970-х, вчені виявили, що зміни відбулися за останні 40-50 років. Вони припустили, що це може мати відношення до урбанізації і зростаючому населенню у цьому регіоні — зокрема, до появи нових продуктів харчування у людей.

Використовуючи звичайні лотки для яєць, наповнені натуральними насінням і нечистими харчовими продуктами, кукурудзою і рисом, дослідники переконалися, що зяблики дійсно харчуються людською їжею, виявивши їх переваги шляхом зважування їжі до та після харчування пташок.

Зяблики, що живуть в міській місцевості, майже виключно харчуються людською їжею, вважаючи її свого природного раціону. Коли експеримент повторювався в ізольованому від людей місці, зяблики ігнорували ці лотки. Це вказує на те, що подальша урбанізація на Галапагосах руйнує екологічні відмінності.

"Зяблики змінюють свою дієту на людську нездорову їжу. Ми знаємо, що різноманітність видів цих птахів залежить від раціону. Всі три або чотири види наземних зябликів в міських районах на острові Санта-Крус, схоже, зійшлися на одній і тій же любові до фастфуду. Якщо це так, тиск відбору, яка природним чином утримувало б їх один від одного, може послабитися, що, в свою чергу, здатне призвести до краху адаптивної радіації зябликів", — пояснює Де Леон.

Дослідники також виявили сильний потяг до людської їжі у птахів на EG Beach — розташованому в 12 кілометрах від міста Пуерто-Айора невеликому ненаселенном ділянці, який популярний у туристів. Це говорить про те, що поведінка людини, а не густота населення в регіоні, може вважатися основним фактором переваг у харчуванні у птахів, розширюючи наслідки урбанізації.

Тепер, коли дослідники знають, що зяблики змінюють свій раціон на шкідливу людську їжу, вони хочуть зайнятися вивченням наслідків фактичної еволюції видів на цьому острові. Група тих же вчених повернеться на Галапагоські острови в січні і займеться генетичним аналізом, вивчаючи питання про можливе збільшення потоку генів між чотирма видами наземного зяблика. Тепер, коли птахи споживають одну і ту ж їжу, дослідники хочуть знати, чи продовжать вони схрещуватися.

Нагадаємо, раніше стало відомо, чому птахи ніколи не стикаються один з одним.