Причиною старіння мозку назвали окислення

Опубликованно 09.12.2018 06:44

Причиною старіння мозку назвали окислення

Біологи Массачусетського технологічного інституту (США) з'ясували, що з віком у деяких нейронах відбувається нагромадження коротких фрагментів РНК, які утворюються при окисному стресі. Цей процес призводить до незворотних змін у мозку. Про дослідженні повідомляється в прес-релізі на MedicalXpress.

За словами вчених, накопичення коротко молекул РНК є маркером нейродегенеративних захворювань, ризик яких збільшується з віком. Воно також сприяє зменшенню кількості синтезованих білків, важливих для функцій центральної нервової системи. Це явище спостерігалося як у мишачому, так і людському мозку, включаючи область, звану стриатумом (смугасте тіло). Це анатомічна структура відповідає за функції м'язів і пов'язана з хворобами Паркінсона та Хантінгтона.

Існують різні типи РНК, включаючи матричну РНК (мРНК). мРНК виконує функцію перенесення генетичної інформації від ДНК до рибосом, які будують білкові ланцюжки згідно з послідовностями нуклеотидів в РНК. Вчені проаналізували РНК в проекційних шипуватий нейронах D1 та D2 у молодих і старих мишей. Цей тип нейронів становить 95 відсотків всіх нейронів стріатума.

Виявилося, що в нейронах D1 у старих тварин близько 400 генів продукують тільки короткі фрагменти мРНК, звані 3'-нетранслируемыми областями. Вони прикріплялися до рибосом, перешкоджаючи синтезу правильних білків. Причиною збою є окислювальний стрес, викликаний підвищеним утворенням активних форм кисню в нейронах. Радикали реагує з активним центром ферменту ABCE1, який відокремлює мРНК від рибосом після завершення синтезу білка.

Вчені також виявили подібний процес в тканинах людського мозку, включаючи лобову частку кори великих півкуль.

Нагадаємо, раніше вчені знайшли головну причину старіння.