Бог, суперлюди і прибульці: Вийшла остання книга Стівена Хокінга

Опубликованно 02.12.2018 06:10

Бог, суперлюди і прибульці: Вийшла остання книга Стівена Хокінга

Виходить у світ остання книга великого фізика Стівена Хокінга “Короткі відповіді на серйозні питання“. І ось кілька найголовніших ідей легендарного вченого.

Він вірив, що в найближчу тисячу років життя на Землі буде знищена через ядерної війни або екологічної катастрофи. Правда, люди до того моменту, швидше за все, вже колонізують космос і будуть жити розкошуючи в іншій точці Всесвіту. А інші види, на жаль, загинуть.

Ті, що вижили будуть “суперлюдьми“ із зміненою ДНК. Адже в майбутньому багатії почнуть щосили редагувати гени. “Відредаговані“ люди стануть жити довше, їх пам'ять покращиться, а організм стане більш стійкий до хвороб. Звичайні смертні не зможуть конкурувати з прокачаним. Вони стануть нижчою кастою або зовсім вимруть. Суперлюди ж будуть самоулучшаться знову і знову і, по всій видимості, переселяться на інші планети і зірки.

Поява сверхумных машин стане або кращим або гіршим подією в історії людства. Розумні комп'ютери будуть наділені власною волею, яка зовсім не обов'язково співпаде з нашою. Людина еволюціонує з природною швидкістю, тому не зможе змагатися з штучним розумом. Цю гонку озброєнь ми можемо не виграти, так що єдино вірне рішення — її запобігти.

Він міркує так: якщо ти випадково наступив на мурашку в лісі, то навряд чи це з дикої ненависті до комах. Але якщо ти керуєш будівництвом нової ГЕС і заради цього доведеться затопити луг з мурашником, то тут вже нічого не поробиш. Потрібно постаратися зробити так, щоб люди не опинилися дрібними комахами на шляху сверхразума.

Причин, чому ми досі не виявили життя за межами Землі, предостатньо. Хокінг вважає, що ми просто весь час втрачаємо її з виду.

Для Хокінга, швидше за все, Бога немає. Хоча він точно стверджувати не береться. Він задається питанням: Всесвіт з'явилася з волі всевишнього завдяки законам науки? У цьому випадку вчений більше схиляється до другого.“Ви, звичайно, можете назвати наукові закони богом, але зустрітися з ним і поставити йому питання не вийде“.

Найбільшою небезпекою Хокінг назвав зіткнення з астероїдом типу того, який вбив динозаврів. Проти цієї загрози ми беззахисні. Але не варто забувати і про зміну клімату. Температура води в океанах росте, з-за цього тануть льодовики і збільшуються викиди вуглекислого газу. В кінці кінців ми можемо опинитися на планеті, розпеченій не менше Венери.

На думку Хокінга, найкраще, що ми можемо зробити, — це побудувати термоядерний реактор. Він зможе забезпечити планету енергією без істотних мінусів. Він не забруднює навколишнє середовище і не сприяє глобальному потеплінню.

Нагадаємо, раніше була опублікована остання робота Стівена Хокінга.