Генетики спростували міф про ДНК

Опубликованно 01.12.2018 02:10

Генетики спростували міф про ДНК

Вчені Медичного центру дитячої лікарні Цинциннаті (США) з'ясували, що мітохондріальна ДНК у людей може передаватися від батьків дітям. Раніше вважалося, що гени мітохондрій успадковуються тільки по материнській лінії. Про це повідомляє видання Science Alert.

Відкриття було зроблено при обстеженні хлопчика, який страждав від таких симптомів, як втомленість і м'язовий біль. Фахівці провели тести, щоб перевірити, чи було причиною нездужання якесь митохондриальное захворювання.

Виявилося, що у дитини була гетероплазмия, тобто його мітохондрії відрізнялися один від одного генетичними послідовностями, оскільки частина з них була успадкована від батька.

Передача мітохондріальної ДНК по батьківській лінії відома у деяких видів тварин, однак у людини вона дотепер не спостерігалася. У матері хлопчика також спостерігалася гетероплазмия: 60 відсотків генів були успадковані по жіночій лінії, а 40 відсотків — за чоловічий.

За словами вчених, результати обстеження показують, що мітохондрії передаються, як правило, від матерів, проте можливі винятки. Однак у масштабі еволюції передача жіночої мітохондріальної ДНК залишається домінуючим процесом.

Нагадаємо, раніше біологи зрозуміли призначення сміттєвої ДНК.