Мільйони років темряви: Астрономи створили нову модель Всесвіту

Опубликованно 19.10.2018 02:24

Мільйони років темряви: Астрономи створили нову модель Всесвіту

Великий вибух незмінно привертає нашу увагу більше всіх інших наукових теорій: величний вибух, в ході якого відбулося народження нашого Всесвіту. Але що було після Великого вибуху?

Протягом приблизно 100 мільйонів років Всесвіт була занурена у темряву.Коли в космосі нарешті засвітилися перші зорі, вони були більшими за розмірами і яскравіше, ніж зірки всіх наступних поколінь. Вони випромінювали в ультрафіолетовому діапазоні настільки інтенсивно, що перетворили атоми навколишнього їх газу в іони. Космічний світанок – починається з появи перших зірок і тривав до завершення цієї «космічної реионизации» - зайняв в цілому приблизно один мільярд років."Звідки з'явилися ці зірки? Яким чином вони перетворилися в галактики – формуючи Всесвіт, наповнену радіацією і плазмою – які ми спостерігаємо сьогодні? Саме ці питання є для нас ключовими", - сказав професор Майкл Норман (Michael Norman), директор Суперкомп'ютерного центру Сан-Дієго, США, і головний автор нового дослідження.Команда Нормана вирішує математичні рівняння в кубічній віртуальної Всесвіту.

"Ми витратили понад 20 років на вдосконалення цього комп'ютерного коду, щоб глибше зрозуміти Космічний світанок".У цій моделі розраховується формування перших зірок Всесвіту. Рівняння моделі описують рух і хімічні реакції всередині хмар газу, що існували у Всесвіті до того моменту, коли вона стала прозорим для світла, а також потужне гравітаційне вплив з боку невидимої темної матерії.Самі перші важкі елементи формувалися у Всесвіті в результаті вибухів перших зірок, що складалися майже виключно з водню і гелію. Модель містить рівняння, які описують збагачення Всесвіту важкими елементами."Перехід був стрімким: протягом 30 мільйонів років всі зірки стали збагачені металами. Зірки нових поколінь, формуються в галактиках, мали менші розміри і були набагато більш численними, у порівнянні з первинними зірками, оскільки між металами стали можливими хімічні реакції", - пояснив Норман.

Збільшене число реакцій в хмарах газу дозволило їм фрагментуватися й формувати велику кількість зірок, розташованих усередині «ниток» зі зниженою щільністю газу, де об'єднуються елементи випромінюють енергію в навколишній простір – замість того, щоб передавати її один одному."На цьому етапі ми спостерігаємо перші об'єкти Всесвіту, які можуть бути по праву названо галактиками: комбінацію темної матерії, збагаченого металами газу і зірок", - зазначає Норман.Дослідження опубліковане в журналі Frontiers in Astronomy and Space Sciences.

Нагадаємо, раніше фізики назвали дату знищення Всесвіту часткою бога.