У ранній Сонячній системі планети мінялися місцями

Опубликованно 18.10.2018 03:52

У ранній Сонячній системі планети мінялися місцями

Астрономи з Південно-Західного дослідницького інституту, США, вивчили незвичайну пару астероїдів і відкрили, що існування цієї пари свідчить про ранній перегрупування планет в Сонячній системі.

Ці тіла, звані Патроклом та Менетием, є науковими цілями готується в даний час нової місії НАСА під назвою Lucy («Люсі»). Кожне з цих тіл становить приблизно за 100 метрів в діаметрі, і вони звертаються один відносно одного, в той же час спільно рухаючись навколо Сонця. Ці астероїди є єдиною великою подвійною системою, відомої в популяції так званих «троянських астероїдів». Дві групи троянських астероїдів звертаються навколо Сонця по тій же орбіті, що і Юпітер, причому одна з цих груп космічних каменів рухається перед гігантською планетою, а друга – за нею.

У новій науковій роботі команда під керівництвом Девіда Несворни (David Nesvorny) з Південно-Західного дослідницького інституту показує, що пара Патрокл-Менетий могла статися в результаті переміщень планет у період динамічної нестабільності Сонячної системи. Згідно авторам, саме існування цієї астероїдної пари вказує на ранню міграцію планет Сонячної системи, в результаті якої назовні були виштовхнуті планети Уран і Нептун. Згодом зустріч цих планет з крижаними об'єктами, що дали початок сучасному поясу Койпера, призвела до викиду великої кількості осколків у внутрішні області Сонячної системи, і частина цих осколків становить сьогодні популяцію троянських астероїдів Юпітера, пояснили автори.

Дослідження опубліковане в журналі Nature Astronomy.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в Сонячній системі може перебувати ще одна невидима планета